Samopal ráže 9mm MP5/A5/A4/A3/A2/SD6/SD5/PDW/N/k/kA1/a další….
Samopal MP5 je zkonstruován pro střelbu s náboji 9mm Luger. MP5 užívá systém uzamčení závěru válečky, převzatý z pušky G3, která je komorována pro výkonný puškový náboj.MP5 střílí z uzavřeného závěru-tj. poušť neuvolňuje závorník ale bicí kladívko,již je v přední poloze a náboj v nábojové komoře. To je výhoda pro míření protože Vás neruší pohybující se hmota ze závorníku. Proto je MP5 přesnější, než většina samopalů z té doby, kdy byla MP5 na počátku. Samopal vychází z původní konstrukce pušky G3. H&K MP5 má ve výzbroji více jak 50 států světa.MP5 se tak stal nejpoužívanější samopal současné doby. Firma Heckler & Koch dodává na 120 variant , tím pádem je schopna vyhovět všem zákazníkům.Díky velice ale opravdu velice široké paletě dalších komponentů a příslušenství, se stala MP5 velice přizpůsobivou zbraní. Model MP5SD5/6 je vybavena tlumičem hluku výstřelu určena speciálně pro protiteroristické jednotky.Tlumič je odnímatelný a zkonstruován tak aby při nasazení nepřevyšoval původní dálku svojí konstrukce. Tlumič je vyráběn buď z hliníku nebo z nerezové oceli. Na rozdíl od ostatních zbraní s tlumičem výstřelu MP5SD5/6 nevyžaduje pro tichou střelbu subsonického střeliva tz. podzvukového střeliva. Dále byla pro speciální jednotky vyvinuta i MP5k je to původní MP5 zkrácená na 325 mm na první pohled rozpoznatelná podle rukojeti. Další MP5kA1 je bez jakýchkoliv výstupků, tudíž hodná pro nošení pod oděvem nebo ve speciálním pouzdře. Další ojedinělá MP5N (NAVY) je určena pro příslušníky US Navy Seals, dodává se s oboustrannými ovládacími prvky a závitem na hlavně. Navzdory své složitosti prokázal samopal MP5, že je vynikající spolehlivou zbraní . Od doby, kdy je začala používat SAS se stala nejrozšířenější zbraní snad vůbec.na uspokojení požadavků amerických policejních sil vyvinula firma H&K v roce 1991 samopal komorovaný pro náboj .40 S&W a .45 ACP. Verze s označením MP5SF (single fire = jednotlivé výstřely) je pouze samonabíjecí. Mezi policisty je velmi oblíbená budoucnosti by měla nahradit zbraň vezenou v autě, kterou je dnes brokovnice. Má menší zpětný ráz, větší dostřel a vyšší kapacitu zásobníku než brokovnice. Vyhovuje proto menším policistům i ženám.

|
H&K MP5A2
|
Ráže:
|
9mm Luger
|
Celková délka:
|
680mm
|
Délka hlavně:
|
225mm
|
Hmotnost:
|
2970g(nabitý)
|
Úsťová rychlost:
|
400m/s
|
Teoretická kadence:
|
800ran/min.
|
Kapacita zásobníku:
|
15/30nábojů
|
|
|
|
H&K MP5k
|
Ráže:
|
9mm Luger
|
Celková délka:
|
325mm
|
Délka hlavně:
|
115mm
|
Hmotnost:
|
2100g(prázdný)
|
Úsťová rychlost:
|
375m/s
|
Teoretická kadence:
|
800ran/min.
|
Kapacita zásobníku:
|
15/30nábojů
|
|
|
|
H&K MP5SF
|
Ráže:
|
.40 S&W
|
Celková délka:
|
712mm
|
Délka hlavně:
|
225mm
|
Hmotnost:
|
2540g(nabitý)
|
Úsťová rychlost:
|
330m/s
|
Teoretická kadence:
|
jednotlivé rány
|
Kapacita zásobníku:
|
neznámá
|
napsal: Spezi
Panavia Tornado ADV (Air Defence Variant)
-vyvinutý z tornada IDS plně podle požadavků RAF, je navržen jako přepadový stíhač s dlouhým doletem. Základní rysy zahrnují radar FoxHunter a prodloužený trup pro umístění částečně zakrytých ŘS (Řízená Střela) vzduch-vzduch Sky Flash. Provizorní verze F.Mk 2 záhy byla nahrazena konečnou F.Mk 3. RAF (Royal Air Force, Královské letectvo)
získali první ze 152 vyrobených F.Mk 3 v roce 1986 a ty od té doby prošly několika modernizacemi. ,,1. etapa“ modernizace zahrnovala ovládací prvky soustředěné na plynové a řídící páce (HOTAS), potah z materiálu pohlcujícího radarové vlny (RAM) a výmetnice IČ (Infračervené Cíle) klamných cílů. Ve ,,2. etapě“ bylo zdokonaleno počítačové a radarové zobrazování a zabudován systém přenosu dat JTIDS. Dlouho očekávaný Eurofighter Typhoon je určen v první řadě jako nástupce F.Mk 3, ale vzhledem k jeho zpoždění uskutečňuje RAF jako prozatímní opatření částečnou modernizaci 100 strojů F.Mk 3 v rámci CSP (Capability Sustainment Programme). Moderní digitální aivonika a využití zaměřovače vestavěného v pilotní přilbě, umožňují použití ŘS AMRAAM a ASRAAM (ačkoli letoun nevyužívá plně potenciálu těchto zbraní). Letouny jsou dále vybaveny novým radarem, schopným současného zaměřování několika pohyblivých cílů, a zdokonalenými prostředky vlastní ochrany. Další modernizaci pro zvýšení a sjednocení operační hodnoty CO (Common Operational value) charakterizují některé úpravy draku, GPS a radiostanice Have Quick. První letouny CSP/COV byly po modernizaci předány jednotkám RAF v roce 2000. Letouny F.Mk 3 provozované RAF v pěti prvosledových jednotkách a přeškolovací OCU mají základnu v Coningsby, Leuchars a Leemingu. Saúdská Arábie obdržel 24 nových F.Mk 3, zatímco Itálie si pronajala od RAF 24 modernizovaných F.Mk3 z roku 1995 do doby, než bude k dispozici Eurofighter Typhoon. ADV se účastnilo ve službách všech tří států operace DESERT STORM (Pouštní Bouře), bojů v bývalé Jugoslávii dalších akcí NATO pro udržení míru.
napsal: Spezi
Eurocopter TIGER
EC 665, ve Francii známý jako Tigre a Německu pojmenovaný Tiger vycházel v roce 1984 z francouzských a německých požadavků na pokrokový víceúčelový vrtulník pro bojové akce v typicky evropském prostředí. Po řadě jednání obdržel EUROCOPTER v listopadu 1989 kontrakt na vývoj a výrobu pěti prototypů. Tři nevyzbrojené stroje byly určeny pro aerodynamické zkoušky a zbylé dva prototypy byly vyzbrojeny: jeden podle podobných požadavků Francie i Německa na protitankový Tiger/Tigre a jeden jako doprovodná verze pro Francii. Základní typ má uspořádání typické pro bitevní vrtulník. Konstrukci draku převládají kompozicové materiály a je projektován pro vysokou životnost nad moderním bojištěm. První prototyp vzlétl podlé v roce 1991. Ze dvou výchozích návrhů byly vyvinuty tři verze. Francouzská armáda požaduje 100 HAC (Hélicoptere Anti-Char) protitankových vrtulníků, zatímco potřebu německé armády má pokrýt 212 UHT protitankových/víceúčelových vrtulníků pro přímou podporu vojsk. Jak HAC, tak i UHT jsou vybaveny zaměřovacím systémem s TV/FLIR a laserovým dálkoměrem pro operátora, umístěným na hřídeli nad rotorem, systémem FLIR pro pilota, zabudovaným v přídi, a protitankovými ŘS (Řízená Střela) Trigat. Vrtulníky UHT mohou být dodatečně vybaveny kanónem maser ráže 30 mm otočné věži. Verze HAP Tigre je vyvíjena pro Francouzskou armádu, která požaduje těchto 115 strojů pro doprovodné lety a palebnou podporu. Verze HAP je vyzbrojena kanónem GIAT M30/781B ráže 30 mm v otočná věži pod přídí, zaměřovačem SRTRIX, umístěným nad kabinou, a 68 raketami SNEB ráže 68 mm a ŘS Mistral. V červnu 1999 podepsaly vlády Německa a Francie kontrakt na výrobu a první dodávku 160 vrtulníků. Zařazení prvních strojů Tiger/Tigre do výzbroje bylo naplánováno na rok 2002 nebo 2003.Plán byl splněn a Tiger byl zařazen do vzdušných sil německé armády.
|
|
|
|
|
Tech. Údaje: |
Eurocopter HAC/UHT |
|
|
|
|
Původ: |
Francie/Německo |
|
|
|
|
Výzbroj: |
(základní) až osm protitankových střel HOT2/HOT3 |
|
|
|
4 střely vzduch-vzduch krátkého dostřelu Stinger 2 (UHT) |
|
|
nebo Mistral (HAC):další možná výzbroj zahrnuje neřízené rakety |
|
ráže 68 mm, podvěsné kanóny ráže 12,7 mm a palivové nádrže |
Pohonná Jednotka: dva turbohřídelové motory MTU/Turboméca/Rolls-Royce MTR 390 |
|
každý o výkonu 958 kW pro vzlet |
|
|
|
|
Výkony: |
maximální rychlost 269 km/h v optimální výšce, |
|
|
|
|
počáteční stoupavost 642 m za minutu, dostup ve visu 3200 m bez |
|
vlivu země ,dolet 800km, vytrvalost 3 hodiny 25 minut |
|
|
Hmotnost: |
prázdná 3300kg,maximální vzletová 6100kg |
|
|
|
Rozměry: |
nosného rotoru:13,00m, delka s točícími se rotory 15,80m |
|
|
výškastroje+ zaměřovací systém nad rotorem 5,20m |
|
|
|
|
|
|
plocha disku rotoru 132,73m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
napsal: Spezi
|